My head speaks a language I don't understand.

Jag har verkligen aldrig haft en hälsosam relation med mat. Ville bara få det sagt.


Tänkte också ta mig tiden att köra en liten sammanfattning på denhär sockerfria månaden vi haft för oss, och börja med att jag ALDRIG klarat av det utan brudarna (och björn) i klassen som hakat på. Framförallt Alva som ser till att det verkligen var juice i flaskan och inte julmust, och som rynkade på näsan på åt min ytterst onyttiga drickyoghurt ;)


Jag tänkte typ att sockerfrihet var ett sätt att banta på. Oh så fel jag hade. Såhär typ 4 veckor senare känner jag mig inte smalare eller mer fit (kan bero på att jag slarvat med träningen) som jag naivt nog trodde. Det jag känner är inte att jag aldrig mer ska äta godis i mitt liv, utan att jag klarar mig utan mer socker än jag trodde. Gröten som brukade ha socker och kanel på sig har numera bara kanel, ingen honung i teet och ingen sylt till varken pannkakor, pannbiff, järpe eller köttbullar. Och min älskade grekiska yoghurt med honung kräver inte alls en matsked honung, utan mer en tesked.. eller ett kryddmått ;)
Efter dessa visdomsord ska jag gosa ihop mig med te i soffan, som sig bör efter ett jobbigt core pass. Jag är lite småstolt över mig själv faktiskt. Baby steps :)

Kommentarer
Postat av: Alva

Du är klok du Helena! Bra jobbat de här veckorna, I'm a proud mama hahaha ;-) PUSS

2011-01-27 @ 08:23:09
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com
Postat av: ira

Han från folkmusikfestivalen? vem menar du?

BÅda pojkarna är från sthlm ^^

2011-02-07 @ 00:57:02
URL: http://solovyova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0