Inaktiv.

Vet att det har varit lite torrt med inlagg i bloggen och det har manga anledningar som jag inte direkt kan ta upp just nu, men kort sagt sa har jag mycket att tanka pa :)

Men i korthet kan jag ju saga att vi har haft underbart host/sommarvader (i NOVEMBER!) pa over 20 grader de sista dagarna, men idag slutar den turen. Ska bli regn och kallt, och det vantas sno pa sondag. Vi hade hagel for nagon vecka sen, det vaxlar ratt friskt! Men med mina tva supersnygga tjocktrojor som mamma och pappa skickade hemifran ar jag redo for vilket vader som helst!

Det ar fortfarande valyra harborta, man hamnar i heta diskutioner var och varannan dag och jag maste erkanna att jag kan bli ratt till mig ibland. Det gar bara inte att halla tyst nar nagon pastar att Obama bara vann for att han ar svart! Jag sager det nu en gang for alla: lika manga rostade pa Obama for att han ar svart som rostade pa McCain for att han inte ar det!

En grej som jag tankt pa som ar valdigt konstigt med skolsystemet har ar att man RUSAR genom kapitlen. Genomgang mandag, aktivitet tisdag, Quiz onsdag, review torsdag och prov fredag i princip. Det ar inte alls ovanligt att fa laxor fran en dag till en annan - i flera amnen samtidigt! Sa planer for kvallar o.s.v. far goras om man inte har nagra laxor alternativt om man gor klart laxorna forst. Och den fiffiga regeln vi ar pa Folkunga med max 3 prov i veckan? Glom den, har haft prov varje dag i veckan en gang. DET ni!

Har fatt inbjudningar fran tva Colleges att ga pa rundvandring, en 11 november och en 21 november. Vill helst ga pa den den 11 november, men har ingen som kan skjutsa mig dit just da sa det verkar inte som det kommer handa. Men jag haller tummarna fortfarande :)

Nu kommer snart min buss och jag ska kla pa mig. Frukta icke, jag kommer bli mer aktiv sa fort jag far tankarna pa ratt spar igen! Tills dess: massor pussar och kramar fran mig!

Kommentarer
Postat av: pappa Jan

Men nog måste det finnas nå't sätt för dig att ta dig till coilege den 11:e. Finns det ingen på skolan som du kan flirta med?

2008-11-07 @ 19:05:39
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: pappa Jan

GRATTIS GRATTIS till dina suveräna betyg. Ska bli spännande att höra vad som händer den 13:e!

2008-11-07 @ 23:25:56
URL: http://cyklon5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0