Thanksgiving.

Okej, dags for en lang en:

Thanksgiving = firandet av att indianerna gav amerikanerna popcorn (quote: Johan Petersson), och darfor kompenserar man genom att ata ALLT annat utom just popcorn (okej, majs da). Detta resulterade i att jag och Lisa akte och handlade matvaror pa onsdagen klockan 12.00 och kom hem med allt runt 16.00. Vi packade upp allt och at middag, nu narmade sig klockan runt 18.30 och vi borjade laga mat. Och vi lagade mat. Och lagade mat. Och lagade mat. Non stop, hela kvallen, klockan 01.30 stupade jag i sang - och allt var inte klart an! Vi gjorde saser, stuffing, dressing, stuffed mushrooms, crab dip, pajer, fig cake, crackers.. fan och hans moster helt enkelt!


Det var inte bara jag som var trott inpa smatimmarna.


Torsdag morgon var det bara upp och pa't igen, denhar gangen var det mest fokus pa kalkonen (huvudmalet), vilket innebar lite mysig kalkonmassage.

       

Det var framat eftermiddagen som allt borjade falla pa plats och bli klart, och nar gasterna kommit festade vi pa ostbricka, hemmagjorda crackers, crab dip och stuffed mushrooms.
Huvudratten var kalkon, yam & banana casserole, asparagus casserole, cranberry relish, spicy cranberry relish, stuffing e.t.c.. Till efterratt var det pumpkin pie och fig preserve cake!

         

Nar kvallen led mot sitt slut trodde jag hela dethar med thanksgiving var over, men icke! Fick reda pa att jag skulle upp klockan 05.00 dagen darpa for att.. shoppa? Dagen efter thanksgiving kallas Black Friday, och alla affarer oppnar svintidigt och har galet billiga priser pa utvalda produkter. Folk TALTAR utanfor affarer for att fa just dendar billiga TVn, eller dockan som lillasyster vill ha. Hade inget direkt mal, utan vandrade mest rund med mitt lilla trotta gang.

Nar "shoppingen" var klar akte vi och fick i oss lite frukost i form av havregrynsgrot, och sen var det dags att ta igen lite somn. Jag sov bara nagon timme, och satt sedan och pratade med Charlies pappa i ytterligare nagon timme innan jag vackte resten. Sen vet jag arligt inte vart dagen tog vagen, vet bara att jag kom hem vid midnatt fredag natt och ar i skrivande stund trott som ett as, sa det ar nog dags att slacka lampan och slappa tangentbordet.

Kommentarer
Postat av: pappa Jan

Det "smörgåsbordet" ser verkligen läckert ut ... å kalkon ... mums!

2008-11-29 @ 10:13:42
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu bakar jag saffransbullar! Wish you were here....

2008-11-29 @ 19:06:38
Postat av: Jockeman

black friday är sick alltså :O

2008-11-29 @ 19:18:21
Postat av: Hampus

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3882228.ab



På tal om Black Friday :)

2008-12-01 @ 00:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0