Kulturkrock.

Idag hande den forsta och storsta kulturkrocken hittills. Efter skolan brev jag tillfragad om jag fick aka och plugga pa ett cafe i narheten, och jag sa ja men att jag maste ringa Lisa forst. Jag ringde ett flertal ganger men hon svarade inte, sa jag foljde med och fortsatte ringa upprepade ganger.

Tydligen var det inte riktigt okej. Jag vet att hemma hade det varit det for, jag vet inte, mina foraldrar litar pa mitt omdome, men Lisa var inte alls glad tydligen. Jag maste saga att jag tycker att det ar lite jobbigt att inte kunna bestamma sa mycket sjalv, men jag accepterar och respekterar det Lisa sager saklart. Men jag hoppas att det "lossnar" lite i framtiden eftersom jag inte vill fa daligt samvete for att jag umgas med vanner..

Hon sa ocksa att hon tycker att jag borde tagga ner kontakten hem lite, och jag kan nog forsta henne egentligen. Jag har haft kontakt hem varje dag sen jag kom hit, och det far nog henne att kanna sig overflodig. Sa jag antar att det far vara ett slut pa det nu. Eller jag ska iallafall reducera kontakten hem.

Fick mit tkort idag, TACK MOR OCH FAR! :D

Kommentarer
Postat av: pappa Jan

Nu håller vi tummarna för att kortet funkar åsså! Lycka till!

2008-09-09 @ 06:19:13
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: Pauline

då kan du shoppa bootsen :-). Hon kan ju inte bli sur när du försökte ringa! Puss

2008-09-09 @ 08:45:54
Postat av: Helena

Nej, sa tankte jag ocksa.. men hon sag det inte sa :P

2008-09-09 @ 12:08:50
URL: http://sundet.blogg.se/usa
Postat av: Sara

Hoppas hon ändå förstår dig med så att ni möts på mitten och inte du behöver "överge" allt som varit innan, hon måste ju lite på dig med :]

2008-09-09 @ 13:08:42
Postat av: tams

förlåt, men varför skulle du tagga ner kontakten med din familj & hemifrån? :S skulle gärna vilja se henne klara sig utomlands ett år utan att ha kontakt med sin son. nu blev ja fan sur.

2008-09-10 @ 21:35:54
URL: http://milestogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0