Stereotyper.

Eftersom jag tidigare berattat att American Pie ar baserat pa min skola tankte jag ta mej en stund att konstatera vad som ar precis som i alla amerikanska tonarsfilmer, och vad som inte ar det:

Precis som i filmerna:
De gula skolbussarna
"School spirit" (t.ex ar alla sportevenemang ett maste for alla som "ar" nagot)
Det finns "cliquer", dvs sma grupper som ar svara att bryta
Skolmaten
Skolbankarna
Skapen
Konversationerna om marijuana pa skolbussen hem (ja, jag horde en san idag :p)

Inte ALLS som i filmerna:
Cheerleader ar inte ALLS coolast, snarare tvartom. De flesta driver med dem. Framforallt footballteamet
Det finns inte ett gang populara, snygga tjejer -  i stort sett alla ar populara snygga tjejer
Det finns inga "hunkar" som spelar football som alla tjejer vill ha (faktum ar att det ar valdigt fa som overhuvudtaget ser bra ut)
Jag ar inte sett nagra "science geeks" som spelar schack och ser pa Star Trek varje dag
Man far inte detention om man ar 1 minut sen
Lararna ar inte 1000 ar gamla
Det sitter inte folk och roker pa toaletterna

Kanske utokar listan langre fram, vem vet, men mina starkaste poanger ar statade. Nu maste jag daremot gora laxor, for det ar bara andra dagen och jag har en hel del att gora!


Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till med läxorna gumman! Älskar dig!

2008-09-03 @ 22:29:54
Postat av: pappa Jan

Nu behöver jag inte se "American Pie" ... får den ju på din Blogg! Vore kul at få veta lite om dina läxor framåt ... gärna med en jämförelse från hemma! Puss!

2008-09-03 @ 22:38:19
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Kul läsning! :D

2009-01-18 @ 14:56:07
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0