Roadtrip.

I onsdagds akte jag, Charlie och Amir pa en roadtrip som skulle innehalla Niagarafallen och Cedar point (ungefar som Liseberg fast storre). Vi borjade aka runt 10 pa onsdag morgon, efter att vi kopt massor energidrycker som skulle halla oss uppe pa resan.  Jag laste karta, Charlie korde och Amir satt i baksatet och sov ;) Vi gjorde inte manga stopp pa vagen, men Mapquest (en sida dar man kan skriva ut resvag) tog oss ut pa en galen zick zack vag som ledde ingenstans, sa resan tog langre an vantat.

     

Efter denna laaaanga resa kom vi fram till niagarafallen som var vackert upplyst med fargade lampor. Det var en helt otrolig syn! Vi kunde bara se dem fran den Amerikanska sidan eftersom jag inte far lamna landet (eller.. jag far lamna landet, men jag far inte komma tillbaka) men det var otroligt vackert anda! Vi hade missat alla attraktioner som hande, men det gjorde inget. Vi akte nagra minuer tills vi kom till en by efter att vi insett att vinte hade nagonstans att sova. Vi akte forbi massor sma Gudsforjatna motel som bokstavligt talat skrek: Sov har sa far du AIDS eller blir mordad!
 Men tillslut hittade vi ett relativt frascht motel for $20 per natt och vi slog till. Somnade som stockar.
Tiiiidigt nasta morgon akte vi ater ut till Niagarafallen for att se dem i dagsljus.

      

Nar vi var nojda borjade vi resan till Cedar point. Den gick otroligt fort i jamforelse med gardagen, och innan vi visste ordet av var vi framme. Stallet var jattestort! Vi akte allt som fanns, galna, sjuka grejer som fick en att skrika! En stor gunga som gungade tills man var MER an horisontell, Millenium Force som var helt galen, och vi avslutade med.. Dragster. Dragster ar en 12 sekunder lang rollercoaster dar man skjuts ivag och ar uppe i 120 MILES per hour efter 3 sekunder. Man aker RAKT UPP, 90GRADER till toppen som ar 420ft upp i luften. Sen aker man RAKT NER, 90GRADER och snurrar runt pa vagen ner. Helt otroligt sjukt, vi akte den 2 ggr pa raken. Jag och Amir hade ocksa lite tur, det fanns ett "spel" dar en person fick gissa alder eller vikt, med en viss felmarginal. Bade jag och Amir tog vikt och hon gissade fel pa bada, sa jag gick hem en stor mjukisgroda och mjuiksvalp rikare!

   

Har inga bilder fran cedar point, men det var helt fantastiskt!
Nu ar jag hemma, trott som ett as, men annu mer nojd. Fantastiskt!




GRATTIS PAPPA! :D

Kommentarer
Postat av: pappa Jan

Spänannde läsning! Pappa bugar å tackar ... å ser redan fram mot födelsedagskramen på lördag!

2009-06-12 @ 20:17:39
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: pappa Jan

Å så ska jag lära mig att stava till "spännande"!

2009-06-12 @ 20:25:48
URL: http://cyklon5.blogg.se/
Postat av: Caesar

Fan vad fint niagarafallen va :) riktigt spänannnnde ;)

2009-06-13 @ 13:24:27
Postat av: pappa Jan

Hahaha Caesar ... du e' för roli'!

2009-06-13 @ 15:51:35
URL: http://cyklon5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0